پیرامون

پیرامون

نوشته های من از مسائل روزمره
پیرامون

پیرامون

نوشته های من از مسائل روزمره

کلیدهای دهگانه برای درخشیدن در محل کار

 

۸   ساعت، حداقل زمانی است که هر یک از ما در محیط کار سپری می کنیم به عبارت روشن تر بخشی از زندگی ما در محیط کار و در کنار همکارانمان می گذرد. پس کار و پیشه ما علاوه بر منبع در آمد مشخص کننده سبک زندگی مان هم هست. درخشش و موفقیت در محل کار، هم در عرصه اجتماعی اهمیت دارد و هم در پذیرش اجتماعی مان تاثیر گذار است در این ایمیل به شما می آموزیم که چطور در محیط کار بدرخشید و علاوه بر هماهنگی و زندگی مسالمت آمیز با همکارانتان بتوانید به پیشرفت های شغلی هم دست یابید.
 




4. رگ های حیاتی شرکت را بشناسید

هر سازمانی یک سری پروژه ها و فعالیت های ویژه و بعضا محرمانه دارد که منبع اصلی درآمد آن مجموعه به حساب می آید. سعی کنید شریان های اصلی فعالیت های شرکت و پروژه های مهم و اینکه در چه مرحله ای هستند را به خوبی بشناسید.
 



سعی کنید تصویری درست از خودتان و شخصیتتان را در بین همکاران جا بیاندازید. کسی که در پی به ثمر رساندن امور است ،هیچ کاری را سر سری انجام نمی دهد و سعی می کند جایگاه خودش و همکارانش را ارتقا بخشد.
 

6. دیگران را در جریان امور بگذارید

آنچه در دست دارید و مشغول انجام آن هستید به سایر همکارانتان معرفی کنید سعی کنید ضمن استفاده از نظرات سازنده آنها در جمع احساس مشارکت و همکاری به وجود آورید.


در طی روز حرف ها و رازهای مختلفی ممکن است به گوش شما برسند بهتر است در اینچنین مواردی رازدار باشید و به عرصه ای که مربوط به حرفه شما ست وارد شوید اما دیدگاه های شخصی خودتان را در آن دخیل نکنید.

 

9. انتظارات معقول داشته باشید

همیشه برای در خواست هایی به اتاق رئیس بروید که قابل اجرا باشند و در جاهایی صحبت کنید که حرف شما تاثیر گذار باشد در غیر اینصورت مثل رادیویی خواهید شد که همیشه روشن است اما کسی به آن گوش نمی دهد!!
 


10. صادق باشید

همیشه بابت چیزهایی که باعث خوشحالی شما می شوند از همکارانتان سپاسگزاری کنید. وقتی از رفتار و یا تصمیم خاصی از سوی آنها ناراحت می شوید بلافاصله ابراز کنید به این ترتیب سعی کنید همیشه صادق باشید تا اطمینان مردم به شما بیشتر شود.
7. با همه سازگار باشید

سازگاری به معنای نقش بازی کردن، تبدیل شدن به شخص دیگری نیست بلکه مقصود این است که انعطاف داشته باشید و با همه رفتار محترمانه ای داشته باشید به تک تک همکارانتان جدا از موقعیت شغلی شان، سطح اجتماعی و ارتباطاتشان احترام بگذارید.
8. رازدار باشید
 
5. معقول باشید
 
3. وامدار فرد یا گروهی نباشید

سعی کنید بیش از اندازه به گروه یا فرد خاصی وابسته نشوید در هر شرکتی بخش های مختلفی فعالیت می کنند و برخی کارکنان سازمان بیشتر از سایرین با یکدیگر صمیمیت دارند شما سعی کنید با همه در ارتباط باشید اما به هیچ کدام بیش از اندازه وابسته و وامدار نشوید.
 
2. چارت سازمانی خاص خودتان داشته باشید

در هر شرکت و مجموعه ای یک سری شبکه روابط آشکار و رسمی و یک سری روابط نانوشته و تاثیر گذار وجود دارد سعی کنید افراد مهم و تاثیر گذار شرکتتان را بشناسید و بدانید سرنخ هر کاری دست چه کسی است!
 
1. از آنچه در شرکت می گذرد مطلع باشید

در دنیای کنونی که به عصر ارتباطات مشهور است خیلی زشت است که در جایی مشغول کار باشید و از آنچه در شرکت می گذرد مطلع نباشید. هر کارمندی باید از نحوه انجام امور و پروسه کارها در سازمانی که در آن کار می کند مطلع باشد حتی اگر به طور مستقیم با کارش در ارتباط نباشد.
 

مدیریت پدرانه یا مدیریت علمی

جدیدا مسئولین کشور ما به پیروی از اساتید مدیریت می گویند مسئولین کشور ایران مدیریت پدرانه را اعمال می کنند.من این را چندین بار در اخبار خوانده ام.اما نکته ای که من می خواهم بگویم این است که مردم دگیر به حکومت به چشم پدر نخواهند نگریست حکومت هم اگر می خواهد مدیریت کند باید شیوه مدیریت علمی را در پیش بگیرد.کدام پدر شرایطی را برای خانواده اش بوجود می آورد که همه اعضای خانواده از او تنفر داشته باشند و دائم در نهان و آشکار فحش لعنت نثارش کنند.

السلام علیک یا رسول الله

در فاصله مبلاد پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد  صلی الله علیه و آله وسلم به روایت اهل شیعه و اهل سنت یک اتفاق در اروپا و در کشور فرانسه اتفاق افتاد وو آن هم یک حادثه تروریستی در فرانسه که به گفته رسانه ها دو نفر که اصالتا الجزایری بوده و متولد فرانسه هستند به دفتر یک نشریه طنز حمله کرده و چندین نفر را کشته اند.خوب این ظاهر قضیه اما آنچه من می خواهم تحلیل کنم این است که این ظاهرا یک اتفاق بوده ولی حقیقتا یک سناریو برای تخریب چهره مسلمانان آن هم در زمان سالروز میلادیامبر اسلام بوده است. احتمالا این یک سناریو توس طسرویس اطلاعاتی فرانسه و موساد طراحی شده است چون اسرائیلی ها در فرانسه خیلی نفوذ دارند. البته در آخر سناریو القائده یمن مسئولیت این حمله را پذیرفته ولی احتمالا القائده یمن با سرویس موساد ارتباط دارد. واین سناریو توسط انها طراحی و اجرا شده است. مردم عوام هم در اروپا و آمریکا و سایر کشورها هم فقط ظاهر را می بینند و مثل ما نیستند که احتمالات را هم در نظر بگیرند.خوب نکته بعدی نوشته من با مسئولین دستگاههای اطلاعاتی موساد و فرانسه است: 

ببینید اگر الان حضرت موسی (علیه السلام) یا حضرت عیسی (علیه السلام)الان در ایران بودند مردم ما به زیارت آنها می رفتند و به آنها احترام می گذاشتند.به صحبتها و نصیحتهای آنها گوش می کردند و خلاصه خیلی احترام می گذاشتند.این رفتار شما در باره پیامبر اسلام حضرت محمد(صلی الله علیه و آله سلم)درست نیست. پیامبر اسلام انسان بزرگی بوده خوش اخلاق نیکوکار  به قول ما ایرانیها آدم باحال با صفا بامرام. شما اگر با حکومتهای کشورهای مسلمان مشکل دارید یا حتی با مردم انها مشکل دارید نباید با این سناریوها مردم دنیا را نسبت به پیامبر اسلام حضرت محمد بدبین کنید. حضرت محمد آدم خوبی بوده . این کار را نکنید.

راهشو یاد گرفتن!!!!

به نام خدا

اینکه مسؤلین کشور دائما در صحبتهایشان از آزادی و اهمیت آن،مطالبه حقوق مردم از حکومت توسط مردم و امثالهم دم بزنند و بلافاصله پس از آن دستگیریهای مختلف در اقشار مختلف به خاطر مطالبه خواسته هاشان از حکومت اتفاق بیفتد نوعی اسگل کردن مردم است و مردم می گویند اینها راهشو یاد گرفتن.