پیرامون

پیرامون

نوشته های من از مسائل روزمره
پیرامون

پیرامون

نوشته های من از مسائل روزمره

یک برداشت دیگر

من فکر می کنم که یک سازمان اطلاعات جهانی مانند یک مجموعه مرجع وجود دارد که خیلی از مسائل را در دنیا مدیریت می کند مثلا جنگ و صلح  در کشورها یا وضعیت اقتصادی اجتماعی فرهنگی سیاسی و ...در هر کشور  و مجموعه های اطلاعاتی در هر کشور خواسته یا ناخواسته تحت سلطه او مدیریت می شوند.من تصور می کنم که در دنیا یکسری نهادها مانند سازمان ملل و انواع کنفدراسیون ها و نهادهای حقوقی بین المللی وجود دارند لکن این ظاهر قضیه است و در باطن یک مجموعه مرجع اطلاعاتی  در بطن اینها نهفته است که خیلی چیزها در به صورت نامحسوس مدیریت می کند  و تاثیر می گذارد.حتی در کشور خود ما هم من تصور می کنم که اینچنین است شما در ظاهر یکسری  وزاتخانه ، سازمان ، شرکت ،مجلس، حفاظت عقیدتی بازرسی اداره کل  و شخصیتهای مختلف دارید که در هر موردی به نهاد مربوطه و شخص مربوطه مراجعه می شود ولی در پشت اینها برنامه هایی وجود دارد که شما نمی بینید  و مدیریت می کند و تاثیر می گذارد. این مقاماتی که می بینید این طور مظلومانه تسبیح بدست می گیرند و یقه تقوا می بندند و  روی زمین می نشینند یک ظاهر قضیه است ولی در باطنشان چیزهای دیگری آنها را مدیریت می کند یعنی همان سازمانهای اطلاعاتی مرجع در دنیا آنها را نیز مدیریت می کند.