پیرامون

پیرامون

نوشته های من از مسائل روزمره
پیرامون

پیرامون

نوشته های من از مسائل روزمره

وجه تشابه این ور دنیا و آن ور دنیا

سلام

میخواهم یک موضوعی را بنویسم و نتیجه گیری کنم.یک اقایی قبل از انقلاب تو دستگاه شاهنشاهی کارمند بوده و قبل از انقلاب به آمریکا می رود. الان فرزندش در بهترن دانشگاه امریکا ادامه تحصیل داده و ازدواج کرده و چند نوه داره و دیگر فرزندانش هم بموقع ازدواج کردند. او سالهاست در یک ایالت درجه یک زندگی می کنه و زندگی خوبی دارد.برادر همین آدم که قبل از انقلاب یک جوان معمولی بوده و به آمریکا مهاجرت می کنه و شخص سیاسی نبوده و به قول معروف بچه درسخوان بوده و در آمریکا مهندسی میخونه الان بعد از این همه سال در یک ایالت متوسط زندگی میکنه و فرزندانش تازه یکی در سن 38 سالگی ازدواج کرده اند و یکی هم مجرد مانده و تو دانشگاههای متوسط درس خوانده اند.

خواستم با این نوشته این را بگویم که آن شخصی که در سلسله مراتب قدرت حکومت مرکزی تاثیر گذار بوده بعدها هم توسط سیستم امنیتی ایالات متحده پشتیبانی می شودو به او رفاه داده می شود ولی آن شخصی که فقط بچه درسخوان بوده و در قدرت حکومت مرکزی که رژیم شاهنشاهی باشد تاثیری نداشته الان باید از صبح تا شب کار کند و تازه در یک ایالت متوسط زندگی کند و فرزندانش هم تا مدتها مجرد باقی بمانند.

و متاسفانه این روش و این مرام در سازمانهای امنیتی همه جا متداول هست.

الان در ایران آن افرادیکه شخصیت سیاسی هستند یا مدیر هستند یا دارای شرکتهای بزرگ هستند و به قول معروف در قدرت حکومت مرکزی که رژیم آخوندی باشد تاثیرگذار هستند فرزندانشون اگر یک چس استعدادی هم داشته باشند تو بهترین دانشگاههای کشور خودشان را زور چپان می کنند و انهاییکه باستعداد باشند در بهترین دانشگاههای دنیا وارد می شودند.

حالا من به عنوان یک شهروند که شخصیت سیاسی ندارم و سرم به کار خودم گرم هست نمیدانم که آیا فرزند من حتی اگر در تحصیل خودش را به اب و آتش بزند آیا دولت به او اجازه خواهد داد در یک دانشگاه معتبر قبول بشود یا خیر.خیلی خودش را بکشد تو یک دانشگاه دولتی در استانها دوردست کشور قبول بشود یا در نهایت تو دانشگاههای پولی مشغول به تحصیل بشود تازه آنقدر نمره تک به دانشجویان بدهند که در نهایت با یک معدل پایین فارغ التحصیل بشوند و بعد به آنها بگویند شما هیچی حالیتان نیست.

وزارت علوم و سازمان سنجش که نهادهای امنیتی کشور هستند و اتفاقا کارشان هم همین دست بردن در نتایج کنکور است تا هر که را هرجایی که خواستند فرو کنند.

با این تفاسیر کلا باید شاشید به حقوق شهروندی و آزادی و استقلال و هر چه اصطلاح خوب در این حوزه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.