پیرامون

پیرامون

نوشته های من از مسائل روزمره
پیرامون

پیرامون

نوشته های من از مسائل روزمره

تحلیل دوم از اتفاقات سوریه و عراق و افغانستان

به نام خدا

در قسمت قبل درباره اینکه دستگاه اطلاعاتی آمریکا  و اسرائیل ریشه حوادث خاورمیانه هستند صحبت کردم. امروز نیز تحلیل ئیگری دراین باره می نویسم.

من سعی کردم تا یک مدل ذهنی از اخبار ی که در رسانه ها و سایتها منتشر می شود برای خودم ترسیم کنم تا بتوانم حوادثی که در آینده نیز درباره آنها خبر پخش می شود تحلیل کنم. اما حقیقتا یک ابهام درباره علت اقدامات آمریکا و اسرائیل برای من وجود دارد:

آیا آمریکا و اسرائیل بدلیل تسلط بر منابع نفتی خاورمیانه و تسلط بر زمین دست به چنین اقداماتی می زنند.

آیا آنها برای تسلط بر روسیه و چین دست به چنین اقداماتی می زنند.

آیا آنها به دلیل مباحث ایدئولوژیک نظیر برتر بودن قوم یهود و فراماسونری و همین حرفهایی که این رافعی پور می زنه دست به چنین اقداماتی می زنند.

من برای اینکه بتوانم بین مدل ذهنی روابط را تشخیص بدهم رفتم و به سخنرانی های رافعی پور گوش کردم البته فقط یک سخنرانی را فعلا وقت کردم گوش بدهم و آن هم درباره نقش ایرانیان در آخر الزمان صحبت می کرد و می گفت که نژاد پرستی ریشه شیطانی دارد و چنین و چنان.

من نمیدانم که چرا در این سخنرانی ها دائم می خوان این قوم یهود را ان نشان بدهند.همین آمریکا خیلی از لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی را به کشورهای مختلف صادر می کند حتی آنهایی که تولید کشورهای دیگه نظیر کره و ژاپن و ... هستند باز تکنولوژی اصلی آن متعلق به آمریکااست.حتی وقتی سرباز خارجی در ارتشش استخدام می کند به او حقوق کافی می دهد . وقتی یک سرباز در جنگ می میرد یک سنسور تغییر دمای بدنش را ماهواره اطلاع می دهد و مرکز فرماندهی می فهمد که او مرده و بلافاصله حقوق و مزایای او را برای خانواده اش برقرار می کنند.و خیلی چیزهای دیگر که حتی میلیونها ایرانی هم در آنجا زندگی می کنند و البته پول مفت نمی گیند و خودشان هم انتظار ندارندکه پول مفت بگیرند و کار می کنند و از زندگی لذت می برند.و اگر ایران رها کند شاید خیلی دیگه از جوانان هم راغب به رفتن باشند.

اما در ایران چطور اینجا حتی حرمت آزادگان و جانبازان و شهدا را ندارند و فقط حکومت برای حفظ قدرت از آنها استفاده ابزاری می کند. چه فیلم ها و چه بامبولهایی سر مردم که درنمی آورند.در بخش ها ی مختلف فرهنگی آموزشی اقتصادی وظیفه عمومی دانشگاه شغل کار روی هر چیزی که انگشت بگذاری ریدن توی آن.

حالا با همه این اوصاف واقعاآن یهودی ها نباید به نژاد خودشون افتخار کنند؟

من وقتی دوران نوجوانی را پشت سر گذاشتم و جامعه ایران را بهتر درک کردم واقعا از رفتار و فرهنگ این مردم استفراغم گرفت.یعنی هر صفت زشتی که شما تصور کنی در این مردم می بینی حالا اگر در گذشته هم وجود نداشته الان در این دوره و زمانه شما خیلی خوب می بینی.

حکومتی که ادعای مدیریت جهان رو داره بلای به سر این مردم آورده که از زندگی سیر شدن و هرروز آرزوی مرگ می کنن.

من تصور می کنم با ایجاد نهادهای اطلاعاتی و امنیتی موازی فقط بین مرد ایران تفرقه اندازی می کنه تا مردم را با هم دشمن کنه.سیستمی که اگر خبرش برسه که فردی در دشمنی با حکومت لجاجت می کنه ممکنه که او را توسط رابطها به طور نامحسوس عقیم کنند(البته این تصور منه). حکومتی که مشخصات مردمش را در اختیارز دستگاه اطلاعاتی روسیه و انگلیس قرار میده و آنها آن فرد را به صورت نامحسوس سربه نیست می کنند.

ای مردم بدبخت یک وقت می بینی ماشینت رو میدزدن. یک وقت می بینی کارت سوختت بیخودی سوخت حالا بدو دنبالش. هر ورز تو رسانه ها می گن فلان پول را خوردن و بردن .و مردم هم فقط نظاره گر هستند.

سخنی هم با آقای خامنه ای.

من انگشتر دست چپ شما را از تلویزیون دیده ام و فکر می کنم شما هم ادعای لاتی داشته باشید.ما هر الواتی که در دروه زمونه خودمون دیدیم وضعش به این صورت بود که هر چی پو ل و مال و منال پدرش براش گذاشته بود همه را خوردن و به باد دادن نه پس اندازی نه سرمایه گذاری نه تولیدی و هیچی و نه زیر ساختی فقط بگذره.

بعد آخرش که پولاشون تموم شدافتادن به افلاس. حتی به شغل های پست رو آوردند که پول در بیارن.شیره ای بودن شیره ای تر شدن. همه چیز رو فروختن. زن و بچه مشغول به کار شدن و دیگر هیچ.همون آدم هایی که یک وقتی کلی ثروت داشتن آخرش بدخت و ذلیلانه زندگی می کنند.

آقای خامنه ای من نگرانم که این ملت در آینده وقتی پول نفتمون تموم شد به افلاس بیفته اون وقت همین جنابعالی و عده ای دیگر که مدیریت بسیجی (یا همون مدیریت تخمی )را می پسندید به این ملت بگن که برید برای افغانستانیها و عراقی ها و آفریقایی ها عملگی کنید تا اموراتتان بگذره. زنان و فرزندانتان برید به ارو پاییها و آمریکاییها کون بدید  تا اموراتتان بگذره .و هرهر به ریش این ملت بخدید.

و در آخر کلام  من خیال می کنم که آمریکا کار درستی می کنه که ما رو محور شرارت میدونه ما شروریم. ما با آزادی و دموکراسی مخالفت می کنیم. ما بواسطه  سنت هامون با دموکراسی  و آزادی مخالفت می کنیم.ولی آن چیزی که باعث میشه تا نگران باشیم اینه که آمریکا بخواد با بمب و موشک این کشورها و در نهایت کشور ما رو از این وضعیت دربیاره . جنگ بمب و موشک برای خانوادهای ما نگران کننده است .هدف وسیله رو توجیه نمی کنه.

ما مردم ایران باید خودمون راه دموکراسی و آزادی را در کشورمون هموار کنیم. را ه سختی خواهد بود ولی از کشته شدن هزاران نفر بهتر خواهد بود. و اینجاست که من نظریه Hidden steps to democracy را مطرح می کنم. البته این نظریه مثل یک دانه زیر خاک است و افراد مختلف باید با رسیدگی به آن شرایط رشد و بالندگی را برای آن فراهم کنند.

جدید ترین برداشت من از اتفاقات منطقه خاورمیانه

به نام خدا 

 من اخیرا تصور می کردم که کشورهای عربی منطقه و ترکیه به دلیل به خط افتادن منافعشان سعی در ایجاد بحران در عراق و سوریه می کنند. اما با اندکی دقت در اخبار  به این نتیجه رسیدم که  منشا اصلی این بحران ها حقیقتا آمریکا و اسرائیل هستند و شاید بعضی دیگر از کشورهای غربی. به این صورت که آمریکا و اسرائیل وقتی می خواهند هدفی را در منطقه خاورمیانه پیگیری کنند چون اگر خودشان مستقیم عمل کنند زود لو می روند از طریق دستگاههای اطلاعی و استخبارات کشورهای عربی منطقه و ترکیه استفاده می کنند. مثلا این جنایتهایی که هم اکنون در عراق و سوریه اتفاق می افتد و فیلم هایش در رسانه ها نمایش داده می شود عملا توسط عناصر اطلاعاتی کشورهای عربی و ترکیه  انجام می شود آنها نیروهای زبده و آموزش دیده هستند و ورشهای شکنجه و اعدام به شیوه خشونت آمیز را در کشورهای مطبوع خود آموزش دیده اند و از طریق تکنولوژی های تصویر برداری  که توسط سازمان اطلاعت آمریکا و اسرائیل در اختیار آنها قرار می گیرد در دنیا پخش می کنند تا در دل مردم سوریه و عراق رعب و وحشت بوجود بیاورند تا سریعتر بتوانند به مقاصد خود برسند. بقیه هم کسانی هستند که بافراد ساده لوح هستند یا افرادی با عقاید افراطی که این سراب را محلی برای پیاده کردن عقاید خود می بینند.بعد هم در مطبوعات وابسته به دستگاههای اطلاعتی خود اقدام به پخش شایعات در جهان می کنند مثلا آمریکا فلان فرمانده داعش را در سوریه نابود کرد در صورتی که ممکن است این مطلب کاملا شایعه باشد یا مثلا آمریکا با جنگنده واعض داعش را بمباران کرد در صورتی که ممکن است  این پروازها صوری باشد.مثلا  در ماجرای افغانستان من تصور می کنم که آمریکا طبق هماهنگی با دستگاه استخبارات عربستان  یک فردی به نام بن لادن را علم می کند و آن حملات به برج های آمریکا صورت می گیرد و بهانه ای می شود تا آمریکا به افغانستان حمله کند . بعد هم  توسط مطبوعات و رسانه های  وابسته اقدا م به پخش شایعات در دنیا می کند مثلا اینکه آمریکا برای از بین بردن بن لادن فلان عملیات را انجام داده یا بن لادن را کشته و نظیر آن . در صورتی که ممکن است الان بن لادن زنده باشد و تحت نظر خود سازمان اطلاعاتی آمریکا باشد.