پیرامون

پیرامون

نوشته های من از مسائل روزمره
پیرامون

پیرامون

نوشته های من از مسائل روزمره

ارائه تحلیلی از فرهنگ مردم ایران

۱-آنچه که ما در ایام محرم ازبه اصطلاح عوام الناس  مردم ایران می بینیم بعضا تعصب جهل و حماقت است .

۲-البته این مسئله نه تنها در محرم بلکه در سایر ایام سال هم قابل درک است.

۳-نه تنها در بحثهای مذهبی بلکه سیاسی اقتصادی اجتماعی و .... هم قابل درک است.

۴-کاری که علمای دینی در این عصر می کنند تحریک تعصب مردم و تشویق جهل و حماقت آنهاست.

۵-به نظر می رسد عموم مردم ایران دین را اخلاق می دانند و آنچه که مشهود است سبک زندگی را متفاوت از دین می دانند و در حال تغییر است.

۶-کاری که بعد از انقلاب سال ۵۷ انجام شد به کار گیری طبقه مستضعف (اقتصادی فرهنگی اجتماعی) از روستاها و شهرها در بخش های مختلف حکومت و دولت بود.

۷-تعصب جهل و حماقت در این قشر به وضوح بالاتر از دیگر قشرها بوده است.در این نظام از بکار گیری افراد روشنفکر خارج رفته یا کسانی که بستگان خارج از کشور دارند پرهیز می شود لکن اگر بکارگیری شوند سعی می شود تا از طریق نهادهای اطلاعاتی و امنیتی وزن اثر گذاری آنها بر محیط پیرامون با تکنیکهای مختلف کم یا صفر شود.

۸- افراد روشنفکر و فرهیخته از نظر دولت و حکومت ایران  عامل دشمن شناخته می شوند  و این یعنی باید با این قشر مقابله شود تا خنثی شوند. نظام جمهوری اسلامی تا جاییکه می تواند سعی می کند تا از روستاها و جاهای دورافتاده و شهرستانها افراد را در سازمانها و نهادهای دولتی و شبه دولتی بکارگیری نماید.زیرا آنها دارای تعصب جهل و حماقت هستند .و آن رمز ماندگاری نظام جمهوری اسلامی است.

۹-سی و چندی سال از عمر انقلاب ۵۷ می گذرد و هر روز همین قشر بر پدر خود و جد و آبادشان لعنت می فرستند که چرا انقلاب کرده اند و لی تعصب و جهل و حماقت به آنها اجازه نمی دهد را راه خود را اصلاح کنند  و همین مسئله باعث شده تا اخلاق در این قشر روز به روز کمرنگتر شود.به خاطر همین است که جامعه ایران در حال حاضر دچار حس تنفر از خود است چون  عموما دین را به عنوان اخلاق همه قبول دارند و  اخلاق در امور روزمره حکومت و مردم دیده نمی شود و این باعث عصبانیت مردم ایران و حس تنفر از خود است.

۱۰-افراد و گروهایی سعی در تغییر وضع موجود دارند اما نمی توانند چون حکومت از تعصب و جهل و حماقت مردم به نفع خود بهره برداری می کند.حکومت نبااید از مسائل خارجی برای پنهان کردن مشکلات مملکت ایران سو استفاده کند .

۱۱-......