پیرامون

پیرامون

نوشته های من از مسائل روزمره
پیرامون

پیرامون

نوشته های من از مسائل روزمره

سخنی با وزیر آموزش و پرورش

سلام

همزمان با شروع ماه مهر به نظرم آمد تا این مطلب را بنویسم. مطلب در مورد آموزش و پرورش است.

ما هممواره تلاشها و زحمات معلمین گرانقدر خود را ارج می نهیم و دست آنها را می بوسیم. اگر چه تشکر از معلمین بیشتر معنوی بوده و از جنبه مادی آنچنان که شایسته است مورد تقدیر قرار نگرفته اند.

بعضی از معلمین در تدریس کتاب درسی اهمال می کنند یعنی مثلا می گویند من به کتاب درسی اعتقادی ندارم و سرخود مثلا برای درس ریاضی از کتابهای دانشگاهی استفاده می کنند یا مثلا از جزوه های درسی دانشگاه خود  استفاده می کنند. در اینجا باید ارزش و اهمیت کتاهاب درسی از سوی مسئولان بالادستی به معلمین یادآوری گردد و از آنها خواسته شود و الزام گردد که حتما باید کتاب درسی طبق راهنمای کتاب معلم تدریس گردد.زیرا این کتابهای درسی توسط چندین نفر از اساتید گرداوری شده و به زبان ساده برای فهم دانش آموزان توضیح داده شده است.

نکته دوم اینکه مسئولان آموزش و پرورش بر اهمیت کتاب  راهنمای معلم تاکید و اهمیت رعایت آن را برای معلمان گوشزد کنند. خوب بسیاری از معلمان هم اکنون دوره های دانشرا یا دوره ای تربیت معلم را نمی گذرانند و فقط با داشتن مدرک لیسانس یا بالاتر به شغل معلمی  مشغول می شوند و به روش های تدریس و زمانبندی  اشراف ندارند. 

پس خواهشمندیم که مسئولان از معلمان بخواهند تا  با توجه به اینکه اکثرا دوره ای تربیت معلم را نمی گذرانند حداقل از کتابهای راهنمای معلم به عنوان محور و استاندارد در تدریس بهره ببرند.

نکته سوم رعایت زمانبندی در تدریس است.شاید خیلی پیش بیاید که معلمان در تدریس کتاب وقت کم بیاورند. این زمانبندی تدریس نیز در کتابهای راهنمای معلم آورده شده است . چرا یک معلم شریف باید به خاطر شیطنت یک دانش آموز نیم ساعت تا چهل و پنج دقیقه از وقت یک و نیم ساعته کلاس را برای نصیحت کردن و خاطره تعریف کردن بگذراند  بعد هم به خاطر وقت کم آوردن های پی در پی دوهفته آخر ترم دانش آموزان را مجبور نماید تا دو ساعت صبح زود تر بیایند یا بعد از ظهر دو ساعت دیر تر بروند و به این صورت کلاسهای فوق العاده برگزار کند تا بتواند مثلا ظرف دو هفته تا پایان ترم با پنج شش تا کلاس فوق العاده چندین بخش توضیح داده نشده را با عجله به اتمام برساند.شما چطور از بچه های مردم انتظار دارید که در دو هفته مطالب را بفهمند.متاسفانه امروزه روز که همه کاسب شده اند می گویند اگر چنین انتظاراتی از معلم دارید فرزندتان را به  فلان مدرسه با فلان قدر شهریه ببرید تا  معلمان منظم و مرتب نصیبتان شود. لکن این ابتدایی ترین حق و حقوقی است که دانش آموزان بر گردن معلم دارند. چیز خواستی هم نیست که احتیاج به شهریه اضافی داشته باشد  فقط رعایت زمانبندی بر طبق کتاب راهنمای معلم است. و لاغیربا تشکر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.